Regulamin Waaagh!!!!

  • Ranga turnieju: Lokalny
  • Czas i miejsce: 05 lipca 2008. ul. Łokietka 10 (wejście od ulicy Bolesława X) SZCZECIN
  • Format turnieju: 2250p
  • Liczba miejsc ograniczona max 20 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń.
    • Stoły i makiety: Gramy na stołach 72x48 cali. Makiety będą ustawione przez sędziego:P
  • Rozpiski: Rozpiski należy wysłać na coedil@wp.pl do 04.07.2008r włącznie. Osoby które przysłały rozpiski w wyznaczonym czasie otrzymają +3p do klasyfikacji ogólnej. Rozpiski najlepiej przesyłać w formacie *.RST lub *html (Army Builder) ewentualnie excel. Podczas zgłaszania rozpiski prosimy o podanie Imienia, Nazwiska, Klubu, NR ID - patrz http://www.ligawfb.prv.pl/ Miasta oraz telefonu kontaktowego; gg; maila itd.
  • Opłata: 10zł dla członków klubu Animosity Szczecin, 15zł dla pozostałych - opłata przy zapisach.
  • Sędzia: Sędzia Główny - Łukasz "Lucas" Ho Thanh (GG:1725079; tel: 785956433; coedil@wp.pl)
  • Zasady wystawienia: Limited zgodnie z uściśleniami sędziowskimi (zabrania się jednak wystawiania w armiach dział z DoW)
  • Obowiązują zasady 7ed. + uściślenia sędziowskie z Border Princes
  • Ilość bitew: Gramy 3 bitwy, każda 6 tur lub 2h 30 minut.
    • Gramy według poniższego rozkładu:
      Sobota:
  • 9:00 - 09:30 Zapisy
  • 9:45 - 12:45 Bitwa pierwsza
  • 13:00 - 16:00 Bitwa druga
  • 16:05 - 16:30 Przerwa (konkurs wiedzy i malowanie)
  • 16:35 - 19:35 Bitwa trzecia
  • 19:40 - 20:00 Zakończenie imprezy
    • Ocena hobbystyczna: W trakcie turnieju zostanie przeprowadzona ocena armii. Zdobyte punkty zostaną doliczone do rankingu głównego i będą miały wpływ na wyniki końcowe.
      Ocena armii:
  • Dokładność pomalowania armii - Stopniowane (od 0 do 5)
  • Podstawki. Stopniowane (od 0 do 2)
  • Konwersje/Unikalność stopniowane (od 0 do 3)
  • WOW - Stopniowane (od 0 do 2)
  • Traye (od 0 do 2)
    • Dodatkowo podczas turnieju zostanie przeprowadzony test wiedzy. Do zdobycia 15 punktów zaliczanych do klasyfikacji ogólnej. Pytania będą zarówno z zasad jak i historii świata Warhammera.
      Punkty: Maksymalna ilość punktów do zdobycia podczas turnieju wynosi: 60 z bitew + 12 z oceny hobbystycznej + 15 z testu wiedzy + 3 za wysłanie w terminie rozpiski. (Łącznie 90pkt)
      Dodatkowe kategorie:
  • Gracz Fair Play - Kategoria nie wpływająca na klasyfikację w turnieju. Zwycięzcę wyznaczają gracze i sędzia.
  • Najładniej pomalowana figurka - Kategoria nie wpływająca na klasyfikację w turnieju. Zwycięzcę wyznaczają gracze i sędzia.
    • Duże punkty z bitew:
      Punkty liczymy zgodnie z podaną poniżej tabelką.
      Różnica małych punktów Duże punkty:
  • 0-200 10-10
  • 201-400 11-9
  • 401-600 12-8
  • 801-1000 14-6
  • 1001-1200 15-5
  • 1201-1400 16-4
  • 1401-1600 17-3
  • 1601-1800 18-2
  • 1801-2000 19-1
  • 2001+ 20-0
    • Scenariusze:
  • Pierwsza : Łooomot!!
  • Druga : Da Green Power
  • Trzecia : Mała Waaagh!!
    • Łooomot!!
  • Strefa rozstawienia: 12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek: Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
  • Zasady dodatkowe: Zwariowany fanatyk dostał błogosławieństwo Morka lub Gorka? Przed bitwą po rozstawieniach na środku stołu ustawiamy jednego fanatyka, któjest nieśmiertelny!. Na początku tury danego gracza - rzuca on ruch fanatyka (scatter+2k6). W przypadku uderzenia z jakimkolwiek regimentem fanatyk zadaje 2k6 S5 Armour piercing. Fanatyk nie ginie od styku z danym terenem po prostu się na nim zatrzymuje. Nie może też opuścić pola bitwy - zatrzymuje się na krawędzi.
    • Da Green Power
  • Strefa rozstawienia: 12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek: Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
  • Zasady dodatkowe: Każdy czarodziej (1-2 level) przed bitwą został obdarzony jednym magicznym grzybem, który działa dokładnie jak Magic Mushroom. Czarodzieje 3-4 levelu otrzymują aż 3 grzyby! Wszystkich magów obowiązuje tabelka miscastów z army booka zielonych!
    • Mała Waaagh!!
  • Strefa rozstawienia: 12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek: Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
  • Raz na grę gracz może zdecydować się na użycie "Mała Waaagh!!" (na początku swojej tury). Każdy regiment na stole na 6+ rusza się k6 cali do przodu. W przypadku armii zielonych oddziały, którym udał się rzut idą 2k6. Dodatkowo przed grą Mork albo Gork?? Obdarzył jeden z regimentów specjalną łaską - każdy z graczy może udoskonalić regiment do Big'Uns! (+1 WS/BS, +1S, +1A)


    • REGULAMIN
  • 1. (v.2.13) (ze zmianami i uaktualnieniami organizatora):
    × obowiązują wszystkie wydane księgi armii
    × obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop (z wyjątkiem tych obśmianych i określonych jako durnowate, a zatem skorygowanych przez LS)
    × obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/ chyba, że poniżej wskazano inaczej
    × zabronieni bohaterowie specjalni z końca podręcznika
    × zabronieni bohaterowie specjalni z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...)
    × zabronione alternatywne armie z końca podręcznika
    × dozwolone Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
    × dozwolone jednostki Dogs of War jako wybór rzadki we wszystkich armiach. Wyjątek armaty DoW. http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
    × dozwolone jednostki Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/
    × dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy
    × niedozwolone Errantry War, Horda Archaona i Klan Eshin ze Storm of Chaos
    × bohaterowie z The Nemesis Crown zabronieni
    × Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
    × Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
    × Lizardmen: Southlands dozwolone
    × Lizardmen: Sacred Hosts dozwolone http://uk.games-workshop.com/lizardmen/sacred%2Dspawnings/1/
    × Dark Elves: obowiązuje errata z Chronicles 2004 oraz Hydry z Annual 2002
    × kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111
    × The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/ z uwzględnieniem zasad 7 edycji armii Imperium (Białe Wilki Ulryka)
    × Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626
    × Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.html
    × armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone
    × dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War ze strony włoskiego GW http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=14
    × Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady!!!!!
  • 2. Obowiązują następujące zasady specjalne:
    - Nieliczne Proxy i tylko przed konsultacją z sędzią przed turniejem. W przypadku stosowania proxów ocena hobbystyczna równa jest zeru.
    - nie obowiązuje zasada wystawiania w pełni pomalowanych armii;
    - rozpiski są jawne;
    - przed rozpoczęciem rozstawiania przeciwnicy mają obowiązek poinformować się o składzie swojej armii w przypadku nie zachowania pełnego WYSIWYGa; jeżeli oddział/armia posiada WYSIWYG gracz informuje, co to za oddział - np. Big Unsi (a nie zwykłe orki), Inner Circle (a nie zwykli rycerze) itp.
  • 3. Sędzia ma głos rozstrzygający - swojej oceny dokonują w oparciu o własną wiedzę i argumenty przedstawione przez strony sporu. W przypadku rozbieżności w brzmieniu zasad z podręcznika w wersji angielskiej i polskiej, obowiązują zasady z wersji angielskiej. Jeżeli rozsądzenie sporu jest wyjątkowo trudne lub niemożliwe do przeprowadzenia, sędzia ma prawo zdecydować o pojedynczym rzucie K6, niekonienicznie według zasady 4+
  • 4. Gracz zobowiązany jest przynieść ze sobą na turniej: - Army Book lub inną publikację, wg której jego armia jest wystawiana - gracz nie ma prawa dyskutować z Sędzią, jeśli nie posiada publikacji, na którą się powołuje i nie pomogą wyjaśnienia typu - "wszyscy o tym wiedzą, tylko ty robisz problemy"; (miejsce w Lidze niczego nie dowodzi!) - Kompletną i czytelną rozpiskę zawierającą spis bohaterów i oddziałów wraz z opisem uzbrojenia, wyposażenia, magicznych przedmiotów i wartością punktową - miarę calową oraz kostki sześciościenne w ilości umożliwiającej sprawną grę (gracze mogą zdecydować, że używają jednego kompletu kości i jednej miary, ale obaj gracze zobowiązani są do posiadania zarówno kości jak i miary pod groźbą przyznania punktów ujemnych)