Regulamin Druchii Power

[b]TURNIEJ WFB [size=150]Druchii Power [/size] [/b] [b]• Ranga turnieju: Lokalny • Czas i miejsce: 28 Września 2008. ul. Łokietka 10 (wejście od ulicy Bolesława X) SZCZECIN [/b] [b]• Format turnieju: 2250pkt [i] - Liczba miejsc ograniczona max 24 osoby. Decyduje kolejność zgłoszeń.[/i] [/b] [b]• Stoły i makiet[/b]y: Gramy na stołach 72x48 cali. Makiety będą ustawione przez sędziego. [b]• Rozpiski: [/b]Rozpiski należy wysłać na coedil@wp.pl do 27.09.2008r włącznie. Rozpiski najlepiej przesyłać w formacie *.RST lub *html (Army Builder) ewentualnie excel. Podczas zgłaszania rozpiski prosimy o podanie Imienia, Nazwiska, Klubu, NR ID - patrz http://www.ligawfb.prv.pl/ Miasta oraz telefonu kontaktowego; gg; maila itd. [b]• Opłata:[/b] 15zł [b]• Sędzia: [/b] Sędzia Główny – Łukasz „Lucas” Ho Thanh (GG:1725079; tel: 785956433; coedil@wp.pl) [b]• Zasady wystawienia:[/b] Limited zgodnie z uściśleniami sędziowskimi (zabrania się jednak wystawiania w armiach dział z DoW) - • Obowiązują zasady 7ed. + uściślenia sędziowskie z Border Princes [b]• Ilość bitew:[/b] Gramy 4 bitwy, każda 6 tur lub 2h15 minut [b]Gramy według poniższego rozkładu: Niedziela[/b] 9:00 - 09:25 Zapisy 09:30 – 11:45 Bitwa pierwsza 11:50 - 14:05 Bitwa druga 14:05- 14:20 Przerwa 14:20- 16:35 Bitwa trzecia 16:40 - 19:00 Bitwa czwarta Dodatkowo podczas turnieju zostanie przeprowadzony [b]test wiedzy[/b]. Do zdobycia 15 punktów zaliczanych do klasyfikacji ogólnej. Pytania będą zarówno z zasad jak i historii świata Warhammera. [b] • Punkty: [/b]Maksymalna ilość punktów do zdobycia podczas turnieju wynosi: 80 z bitew + 15 z testu wiedzy (max 95) [b] • Dodatkowe kategorie: [/b] [b][i]- Gracz Fair Play -[/i][/b] Kategoria nie wpływająca na klasyfikację w turnieju. Zwycięzcę wyznaczają gracze i sędzia. [i][b]- Mistrz wiedzy tajemnej [/i][/b]– osoba mająca najwyższy wynik z testu wiedzy. [b] • Duże punkty z bitew: [/b] Punkty liczymy zgodnie z podaną poniżej tabelką. Różnica małych punktów Duże punkty 0-199 10:10 200:399 11:9 400:599 12:8 600:799 13:7 800:999 14:6 1000:1199 15:5 1200:1399 16:4 1400:1599 17:3 1600:1799 18:2 1800:1999 19:1 2000:9999 20:0 [b]• Scenariusze: [/b] [b]Bitwa Scenariusz Pierwsza [i]Eternal hatred [/i] Druga [i]Zwycięstwo wymaga ofiar [/i] Trzecia [i] Ostatnie zlecenie[/i] Czwarta[i] Ku chwale Khaine’a [/i] [/b] [size=150][b][i] Eternal hatred [/i][/b][/size] [b]Strefa rozstawienia: [/b]12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia [b]Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek: [/b]Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed. [b]Zasady dodatkowe: [/b]Na początku turnieju każdy z graczy (przed wylosowaniem par) zapisuje na swej rozpisce armię przeciwko, której jego wojska będą nienawidzić (zasada Eternal hatred). Zasada ta obowiązuje przeciwko wybranej armii do końca turniej w każdym scenariuszu! Gracze mrocznych elfów oprócz HE mogą zatem wybrać jeszcze jedną armię. [size=150][b] [i] Zwycięstwo wymaga ofiar [/i][/b][/size] [b]Strefa rozstawienia: [/b]12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia [b]Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek:[/b] Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed. [b]Zasady dodatkowe: [/b]Każdy czarodziej/czarodziejka będąca w regimencie może poświęcić jednego z towarzyszy (model) by zyskać jedną kość Power Dice. Z zasady tej może korzystać każdy mag na stole, ale tylko raz na turę. Zasady poświęcenia działają dokładnie jak sacrifice dagger DE. [i] [b][size=150] Ostatnie zlecenie [/size][/b][/i] [b]Strefa rozstawienia: [/b]12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia [b]Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek: [/b]Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed. [b]Zasady dodatkowe: [/b] Przed bitwą: Jeden z bohaterów w twojej armii zyskuje wszystkie zdolności assasina! Przed grą gracz musi zaznaczyć, który z jego bohaterów wcielił się w role zabójcy. [i][b][size=150] Ku chwale Khaine’a [/size][/b][/i] [b] Strefa rozstawienia: [/b]12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia [b]Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek: [/b]Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed. [b]Zasady dodatkowe: [/b] Bóg wojny patrzy przychylnym okiem na każdego kto wypełnia jego żądze mordu. Każdy regiment, który zniszczy wrogą jednostką bądź bohatera zyskuje na początku następnej tury zasadę: Killing blow, 5+ ward save, +1 atak (efekt losowy). Za każdą zabitą jednostkę wroga regiment (nie bohater) rzuca na kolejny efekt przerzucając wynik na tabelce, który był wcześniej. [b][size=150]REGULAMIN: [/size][/b] 1. (v.2.13) (ze zmianami i uaktualnieniami organizatora): × obowiązują wszystkie wydane księgi armii × obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop (z wyjątkiem tych obśmianych i określonych jako durnowate, a zatem skorygowanych przez LS) × obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/ chyba, że poniżej wskazano inaczej × zabronieni bohaterowie specjalni z końca podręcznika × zabronieni bohaterowie specjalni z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...) × zabronione alternatywne armie z końca podręcznika × dozwolone Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/ × dozwolone jednostki Dogs of War jako wybór rzadki we wszystkich armiach. Wyjątek armaty DoW. http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/ × dozwolone jednostki Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/ × dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy × niedozwolone Errantry War, Horda Archaona i Klan Eshin ze Storm of Chaos × bohaterowie z The Nemesis Crown zabronieni http://nemesis.us.games-workshop.com/hobby/gaming/usscenarios/drampersonae/default.htm × Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/ × Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/ × Lizardmen: Southlands dozwolone × Lizardmen: Sacred Hosts dozwolone http://uk.games-workshop.com/lizardmen/sacred%2Dspawnings/1/ × Dark Elves: obowiązuje errata z Chronicles 2004 oraz Hydry z Annual 2002 × kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111 × The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/ z uwzględnieniem zasad 7 edycji armii Imperium (Białe Wilki Ulryka) × Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626 × Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm × armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone × dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War ze strony włoskiego GW http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=14 × Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady!!!!! 3. Obowiązują następujące zasady specjalne: [b][i]- Brak możliwości wystawiania Proxów [/i][/b] - nie obowiązuje zasada wystawiania w pełni pomalowanych armii; - rozpiski są jawne; - przed rozpoczęciem rozstawiania przeciwnicy mają obowiązek poinformować się o składzie swojej armii w przypadku nie zachowania pełnego WYSIWYGa; jeżeli oddział/armia posiada WYSIWYG gracz informuje, co to za oddział – np. Big Unsi (a nie zwykłe orki), Inner Circle (a nie zwykli rycerze) itp. [b]4. Sędzia ma głos rozstrzygający [/b]– swojej oceny dokonują w oparciu o własną wiedzę i argumenty przedstawione przez strony sporu. W przypadku rozbieżności w brzmieniu zasad z podręcznika w wersji angielskiej i polskiej, obowiązują zasady z wersji angielskiej. Jeżeli rozsądzenie sporu jest wyjątkowo trudne lub niemożliwe do przeprowadzenia, sędzia ma prawo zdecydować o pojedynczym rzucie K6, niekonienicznie według zasady 4+ [b] 6. Gracz zobowiązany jest przynieść ze sobą na turniej: [/b] - Army Book lub inną publikację, wg której jego armia jest wystawiana – gracz nie ma prawa dyskutować z Sędzią, jeśli nie posiada publikacji, na którą się powołuje i nie pomogą wyjaśnienia typu – „wszyscy o tym wiedzą, tylko ty robisz problemy”; (miejsce w Lidze niczego nie dowodzi!) - Kompletną i czytelną rozpiskę zawierającą spis bohaterów i oddziałów wraz z opisem uzbrojenia, wyposażenia, magicznych przedmiotów i wartością punktową - miarę calową oraz kostki sześciościenne w ilości umożliwiającej sprawną grę (gracze mogą zdecydować, że używają jednego kompletu kości i jednej miary, ale obaj gracze zobowiązani są do posiadania zarówno kości jak i miarki pod groźbą przyznania punktów ujemnych)