Mikołajkowe Potyczki
Sędzia Organizacyjny - Michał Radke
Niedziela
9:30 - 09:55 Zapisy
10:00 - 12:30 Bitwa pierwsza
12:35 - 15:05 Bitwa druga
15:05- 15:25 Przerwa
15:30- 18:00 Bitwa trzecia
18:05 - 20:35 Bitwa czwarta
- Gracz Fair Play - Kategoria nie wpływająca na klasyfikację w turnieju. Zwycięzcę wyznaczają gracze i sędzia.
Punkty liczymy zgodnie z podaną poniżej tabelką.
Różnica małych punktów Duże punkty
0-199 10:10
200:399 11:9
400:599 12:8
600:799 13:7
800:999 14:6
1000:1199 15:5
1200:1399 16:4
1400:1599 17:3
1600:1799 18:2
1800:1999 19:1
2000:9999 20:0
Scenariusze:
Bitwa Scenariusz
Pierwsza Mój renifer oszalał?
Druga Prezenty
Trzecia Mikołaj idzie na wojnę!
Czwarta Pomocnicy Mikołaja
Mój renifer oszalał?
Strefa rozstawienia:
12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia.
Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek:
Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
Zasady dodatkowe:
Na środku stołu znajduje się rydwan Mikołaja niestety jeden z jego reniferów wypił za dużo świątecznego napoju Na początku każdej tury przesuwa się on o 3d6 cali w losowym kierunku (wskazanym przez scatter dice). Każdy oddział, który zetknie się z Mikołajem (czy to na skutek ruchu Mikołaja, czy własnego) otrzymuje d6s5.Jeżeli Mikołaj poruszając się w ten sposób miałby znaleźć się poza stołem, scattera należy przerzucić (i przerzucać do oporu). W przypadku zderzenia wynik walki rozliczny jest normalnie z tym, że jeśli Mikołaj ucieknie i nie zostanie zadeptany w następnej turze porusza się normalnie w losowym kierunku?
Za zabicie rydwanu Mikołaja minus 300pkt więc lepiej tego nie róbcie bo dzieci nie będą miał prezentów!
Mv | Ws | Bs | S | T | W | I | A | Ld | Sv | Wsv | |
Powóz | - | - | - | 5 | 6 | 7 | - | - | - | - | 3+ |
2 renifery | 9 | 4 | - | 5 | - | - | 4 | 2 | 10 | - | - |
Prezenty
Strefa rozstawienia:
12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia.
Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek:
Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
Zasady dodatkowe:
Przed rzutem stron lub rozpoczęcie następuje dodatkowy rzut kością K3+1 (rzuca gracz, którzy wcześniej wygrał rzut k6) liczba ta oznacza rozrzucone worki z prezentami. Umieść znaczniki je symbolizujące na stole pojedynczo najpierw gracz który wygrał pierwszy rzut kością. Następnie znaczniki scatterują (scatter + artillery dice).
Za kontrole (posiadanie nieuciekającego oddziału w 6") na końcu gry dodatkowe 100pkt
Mikołaj idzie na wojnę!
Strefa rozstawienia:
12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia.
Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek:
Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
Zasady dodatkowe:
Na środku pola bitwy znajduje się Św. Mikołaj. Jeżeli Mikołaj poruszając się w ten sposób miałby znaleźć się poza stołem, scattera należy przerzucić (i przerzucać do oporu). Każdy oddział, który zetknie się z Mikołajem (czy to na skutek ruchu Mikołaja, czy własnego) może go złapać. Na początku każdej tury (swojej i przeciwnika), oddział trzymający Mikołaja musi wykonać test siły. W przypadku niepowodzenia, Mikołaj ucieka i porusza się w wyżej opisany sposób, mierząc od środka oddziału. Oddział przetrzymujący Mikołaja staje się immune to psychology and stubborn. Ponadto na koniec bitwy Mikołaj jest wart 300 VP.
Pomocnicy Mikołaja
Strefa rozstawienia:
12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia.
Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek:
Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
Zasady dodatkowe:
Przed bitwą bierzemy rozpiskę przeciwnika i zapisujemy w tajemnicy, który z oddziałów przeciwnika był grzeczny, a który nie... Grzeczny oddział dostaje +1 do wszystkich charakterystyk, niegrzeczny oddział dostaje -1 do wszystkich charakterystyk. Musimy wybrać zarówno grzeczny i niegrzeczny. Nasz przeciwnik dowiaduje się o tym, który z odziałów został ukarany lub nagrodzony gdy tylko nadaży się okazja do testowania charakterystyk lub ich użycia np. strzelanie z BS lub test LD itp.
REGULAMIN:
1. (v.2.13) (ze zmianami i uaktualnieniami organizatora):× obowiązują wszystkie wydane księgi armii
× obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop (z wyjątkiem tych obśmianych i określonych jako durnowate, a zatem skorygowanych przez LS)
× obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/ chyba, że poniżej wskazano inaczej
× zabronieni bohaterowie specjalni z końca podręcznika
× zabronieni bohaterowie specjalni z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...)
× zabronione alternatywne armie z końca podręcznika
× dozwolone Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostki Dogs of War jako wybór rzadki we wszystkich armiach. Wyjątek armaty DoW. http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× dozwolone jednostki Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/
× dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy
× niedozwolone Errantry War, Horda Archaona i Klan Eshin ze Storm of Chaos
× bohaterowie z The Nemesis Crown zabronieni http://nemesis.us.games-workshop.com/hobby/gaming/usscenarios/drampersonae/default.htm
× Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
× Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
× Lizardmen: Southlands dozwolone
× Lizardmen: Sacred Hosts dozwolone http://uk.games-workshop.com/lizardmen/sacred%2Dspawnings/1/
× Dark Elves: obowiązuje errata z Chronicles 2004 oraz Hydry z Annual 2002
× kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111
× The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/ z uwzględnieniem zasad 7 edycji armii Imperium (Białe Wilki Ulryka)
× Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626
× Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
× armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone
× dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War ze strony włoskiego GW http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=14
× Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady!!!!!
2. Obowiązują następujące zasady specjalne:
- Brak możliwości wystawiania Proxów
- nie obowiązuje zasada wystawiania w pełni pomalowanych armii;
- rozpiski są jawne;
- przed rozpoczęciem rozstawiania przeciwnicy mają obowiązek poinformować się o składzie swojej armii w przypadku nie zachowania pełnego WYSIWYGa; jeżeli oddział/armia posiada WYSIWYG gracz informuje, co to za oddział np. Big Unsi (a nie zwykłe orki), Inner Circle (a nie zwykli rycerze) itp.
3. Sędzia ma głos rozstrzygający - swojej oceny dokonują w oparciu o własną wiedzę i argumenty przedstawione przez strony sporu. W przypadku rozbieżności w brzmieniu zasad z podręcznika w wersji angielskiej i polskiej, obowiązują zasady z wersji angielskiej. Jeżeli rozsądzenie sporu jest wyjątkowo trudne lub niemożliwe do przeprowadzenia, sędzia ma prawo zdecydować o pojedynczym rzucie K6, niekonienicznie według zasady 4+
4. Gracz zobowiązany jest przynieść ze sobą na turniej:
- Army Book lub inną publikację, wg której jego armia jest wystawiana - gracz nie ma prawa dyskutować z Sędzią, jeśli nie posiada publikacji, na którą się powołuje i nie pomogą wyjaśnienia typu - "wszyscy o tym wiedzą, tylko ty robisz problemy"; (miejsce w Lidze niczego nie dowodzi!)
- Kompletną i czytelną rozpiskę zawierającą spis bohaterów i oddziałów wraz z opisem uzbrojenia, wyposażenia, magicznych przedmiotów i wartością punktową
- miarę calową oraz kostki sześciościenne w ilości umożliwiającej sprawną grę (gracze mogą zdecydować, że używają jednego kompletu kości i jednej miary, ale obaj gracze zobowiązani są do posiadania zarówno kości jak i miarki pod groźbą przyznania punktów ujemnych)