Mikołajkowe Potyczki

  • Ranga turnieju: Lokalny
  • Czas i miejsce: 14 grudnia 2008. XIV LO (ul. Kopernika, tuż obok boiska na rogu)
  • Format turnieju: 2300pkt - Liczba miejsc 60.
  • Stosujemy Balancig Patch - http://strony.aster.pl/barbaros/balancing_patch.pdf (bez restricted)
  • Stoły i makiety: Gramy na stołach 72x48 cali. Makiety będą ustawione przez sędziego.
  • Zgłoszenia: Zgłoszenia należy wysłać na coedil@wp.pl do 12.12.2008 r włącznie. Podczas zgłaszania prosimy o podanie Imienia, Nazwiska, Klubu, NR ID - patrz http://www.ligawfb.prv.pl/ Miasta oraz telefonu kontaktowego; gg; maila itd.
  • Opłata: 10zł
  • Sędzia: Sędzia Główny - Łukasz "Lucas" Ho Thanh (GG:1725079; tel: 785956433; coedil@wp.pl)
    Sędzia Organizacyjny - Michał Radke
  • Zasady wystawienia: Limited zgodnie z uściśleniami sędziowskimi (zabrania się jednak wystawiania w armiach dział z DoW) -
  • Obowiązują zasady 7ed. + uściślenia sędziowskie z Border Princes
  • Ilość bitew: Gramy 4 bitwy, każda 6 tur lub 2h30 minut
  • Gramy według poniższego rozkładu:
    Niedziela

    9:30 - 09:55 Zapisy
    10:00 - 12:30 Bitwa pierwsza
    12:35 - 15:05 Bitwa druga
    15:05- 15:25 Przerwa
    15:30- 18:00 Bitwa trzecia
    18:05 - 20:35 Bitwa czwarta
  • Punkty: Maksymalna ilość punktów do zdobycia podczas turnieju wynosi: 80 z bitew
  • Dodatkowe kategorie:
    - Gracz Fair Play - Kategoria nie wpływająca na klasyfikację w turnieju. Zwycięzcę wyznaczają gracze i sędzia.
  • Duże punkty z bitew:
    Punkty liczymy zgodnie z podaną poniżej tabelką.
    Różnica małych punktów Duże punkty

    0-199 10:10
    200:399 11:9
    400:599 12:8
    600:799 13:7
    800:999 14:6
    1000:1199 15:5
    1200:1399 16:4
    1400:1599 17:3
    1600:1799 18:2
    1800:1999 19:1
    2000:9999 20:0

    Scenariusze:
    Bitwa Scenariusz
    Pierwsza Mój renifer oszalał?
    Druga Prezenty
    Trzecia Mikołaj idzie na wojnę!
    Czwarta Pomocnicy Mikołaja




    Mój renifer oszalał?


    Strefa rozstawienia:
    12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia.
    Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek:
    Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
    Zasady dodatkowe:
    Na środku stołu znajduje się rydwan Mikołaja niestety jeden z jego reniferów wypił za dużo świątecznego napoju… Na początku każdej tury przesuwa się on o 3d6 cali w losowym kierunku (wskazanym przez scatter dice). Każdy oddział, który zetknie się z Mikołajem (czy to na skutek ruchu Mikołaja, czy własnego) otrzymuje d6s5.Jeżeli Mikołaj poruszając się w ten sposób miałby znaleźć się poza stołem, scattera należy przerzucić (i przerzucać do oporu). W przypadku zderzenia wynik walki rozliczny jest normalnie z tym, że jeśli Mikołaj ucieknie i nie zostanie zadeptany w następnej turze porusza się normalnie w losowym kierunku?
    Za zabicie rydwanu Mikołaja minus 300pkt więc lepiej tego nie róbcie bo dzieci nie będą miał prezentów!
    MvWsBsSTWIALdSvWsv
    Powóz---567----3+
    2 renifery94-5--4210- -
    Zasady: Immune to psychology.


    Prezenty


    Strefa rozstawienia:
    12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia.
    Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek:
    Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
    Zasady dodatkowe:
    Przed rzutem stron lub rozpoczęcie następuje dodatkowy rzut kością K3+1 (rzuca gracz, którzy wcześniej wygrał rzut k6) liczba ta oznacza rozrzucone worki z prezentami. Umieść znaczniki je symbolizujące na stole pojedynczo najpierw gracz który wygrał pierwszy rzut kością. Następnie znaczniki scatterują (scatter + artillery dice).
    Za kontrole (posiadanie nieuciekającego oddziału w 6") na końcu gry dodatkowe 100pkt


    Mikołaj idzie na wojnę!


    Strefa rozstawienia:
    12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia.
    Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek:
    Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
    Zasady dodatkowe:
    Na środku pola bitwy znajduje się Św. Mikołaj. Jeżeli Mikołaj poruszając się w ten sposób miałby znaleźć się poza stołem, scattera należy przerzucić (i przerzucać do oporu). Każdy oddział, który zetknie się z Mikołajem (czy to na skutek ruchu Mikołaja, czy własnego) może go złapać. Na początku każdej tury (swojej i przeciwnika), oddział trzymający Mikołaja musi wykonać test siły. W przypadku niepowodzenia, Mikołaj ucieka i porusza się w wyżej opisany sposób, mierząc od środka oddziału. Oddział przetrzymujący Mikołaja staje się immune to psychology and stubborn. Ponadto na koniec bitwy Mikołaj jest wart 300 VP.


    Pomocnicy Mikołaja


    Strefa rozstawienia:
    12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia.
    Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek:
    Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz który wygra ten rzut zaczyna wystawiać się jako pierwszy. Bonusy za ćwiartki, sztandary itd: Liczymy standardowo w każdej bitwie - czyli tak jak w podręczniku 7ed.
    Zasady dodatkowe:
    Przed bitwą bierzemy rozpiskę przeciwnika i zapisujemy w tajemnicy, który z oddziałów przeciwnika był grzeczny, a który nie... Grzeczny oddział dostaje +1 do wszystkich charakterystyk, niegrzeczny oddział dostaje -1 do wszystkich charakterystyk. Musimy wybrać zarówno grzeczny i niegrzeczny. Nasz przeciwnik dowiaduje się o tym, który z odziałów został ukarany lub nagrodzony gdy tylko nadaży się okazja do testowania charakterystyk lub ich użycia np. strzelanie z BS lub test LD itp.


    REGULAMIN:

    1. (v.2.13) (ze zmianami i uaktualnieniami organizatora):
    × obowiązują wszystkie wydane księgi armii
    × obowiązują wszystkie FAQi i erraty Games Workshop (z wyjątkiem tych obśmianych i określonych jako durnowate, a zatem skorygowanych przez LS)
    × obowiązują polskie uściślenia sędziowskie http://strony.aster.pl/barbaros/ chyba, że poniżej wskazano inaczej
    × zabronieni bohaterowie specjalni z końca podręcznika
    × zabronieni bohaterowie specjalni z wewnątrz listy armii (armybook O&G, Imperium i następne...)
    × zabronione alternatywne armie z końca podręcznika
    × dozwolone Regiments of Renown za wyjątkiem tych, które będąc pojedynczym modelem zajmują jednocześnie slot bohatera http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
    × dozwolone jednostki Dogs of War jako wybór rzadki we wszystkich armiach. Wyjątek armaty DoW. http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
    × dozwolone jednostki Kislevu zgodnie z zasadami w Chronicles 2004 http://uk.games-workshop.com/empire/kislev/1/
    × dozwolony Kislev jako samodzielna armia, a nie tylko jako kontyngent sojuszniczy
    × niedozwolone Errantry War, Horda Archaona i Klan Eshin ze Storm of Chaos
    × bohaterowie z The Nemesis Crown zabronieni http://nemesis.us.games-workshop.com/hobby/gaming/usscenarios/drampersonae/default.htm
    × Dogs of War jak samodzielna armia dozwolone http://uk.games-workshop.com/dogsofwar/lists/
    × Chaos Dwarfs Ravening Hordes dozwolone http://uk.games-workshop.com/warhammer/chaos-dwarfs/1/
    × Lizardmen: Southlands dozwolone
    × Lizardmen: Sacred Hosts dozwolone http://uk.games-workshop.com/lizardmen/sacred%2Dspawnings/1/
    × Dark Elves: obowiązuje errata z Chronicles 2004 oraz Hydry z Annual 2002
    × kawaleria Rhinoxów dozwolona http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=111
    × The Cult of Ulric dozwolone http://uk.games-workshop.com/empire/cult-of-ulric/3/ z uwzględnieniem zasad 7 edycji armii Imperium (Białe Wilki Ulryka)
    × Bone Giant dozwolony http://forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=626
    × Giant Spined Chaos Beast oraz Chaos Giant Spawn ze strony Forge World dozwolone http://www.forgeworld.co.uk/downloadswarhammer.htm
    × armie z Warhammer Realms: Lustria dozwolone
    × dozwolone są nieoficjalne przedmioty do armii Dogs of War ze strony włoskiego GW http://www.forum.strefazero.net/viewtopic.php?t=14
    × Do wszystkich oddziałów należy posiadać zasady!!!!!

    2. Obowiązują następujące zasady specjalne:
    - Brak możliwości wystawiania Proxów
    - nie obowiązuje zasada wystawiania w pełni pomalowanych armii;
    - rozpiski są jawne;
    - przed rozpoczęciem rozstawiania przeciwnicy mają obowiązek poinformować się o składzie swojej armii w przypadku nie zachowania pełnego WYSIWYGa; jeżeli oddział/armia posiada WYSIWYG gracz informuje, co to za oddział – np. Big Unsi (a nie zwykłe orki), Inner Circle (a nie zwykli rycerze) itp.

    3. Sędzia ma głos rozstrzygający - swojej oceny dokonują w oparciu o własną wiedzę i argumenty przedstawione przez strony sporu. W przypadku rozbieżności w brzmieniu zasad z podręcznika w wersji angielskiej i polskiej, obowiązują zasady z wersji angielskiej. Jeżeli rozsądzenie sporu jest wyjątkowo trudne lub niemożliwe do przeprowadzenia, sędzia ma prawo zdecydować o pojedynczym rzucie K6, niekonienicznie według zasady 4+

    4. Gracz zobowiązany jest przynieść ze sobą na turniej:
    - Army Book lub inną publikację, wg której jego armia jest wystawiana - gracz nie ma prawa dyskutować z Sędzią, jeśli nie posiada publikacji, na którą się powołuje i nie pomogą wyjaśnienia typu - "wszyscy o tym wiedzą, tylko ty robisz problemy"; (miejsce w Lidze niczego nie dowodzi!)
    - Kompletną i czytelną rozpiskę zawierającą spis bohaterów i oddziałów wraz z opisem uzbrojenia, wyposażenia, magicznych przedmiotów i wartością punktową
    - miarę calową oraz kostki sześciościenne w ilości umożliwiającej sprawną grę (gracze mogą zdecydować, że używają jednego kompletu kości i jednej miary, ale obaj gracze zobowiązani są do posiadania zarówno kości jak i miarki pod groźbą przyznania punktów ujemnych)